20 Ocak 2011 Perşembe

dr 20 ocak kampus

aralık ayının 27 sinden beri antreman yapıyorum . dinlenmeden. sonuçta şu anda agrıdan sızıdan bunları zor yazıyorum. kollarım kalkmıyor. az zaman olmasına ragmen bugunde antremanı yememe k için eksik ısınma ve eksik dinlenme ile sanırım 7 set kampus yaptım ama ne kadar verimli oldu emin degilim.
1-3-5-7--9 ladering
1-4-7 deneme sag sol
1-3-6 sol el
1,2-5,3-6,4 vs
1,3 çift el 2,4-3,5,-4,6-5,7 sag sol
1,4-5,2,6,3,7 bu derin bir alt kol kitlenmeis ile omuzkapsulunu zorluyor bayaa.

bu benim antalya oncesi son antremanım. artık biraz dinlenip toparlanma ve tırmanma vakti geldi sanırım.

6 yorum:

kerem dedi ki...

Eee, yaslar hepimizin 30'u gecti artik. Benim boyun zirt pirt tutuluyor, sert antremanlardan sonra kol bacak tutmuyor. Uykusuzluga direncim yerlerde surunuyor. Burada yazilanlara bakinca cok saglam is cikarmissin, eline saglik. Umarim Antalya gonlunce gecer.

dr elektro dedi ki...

bunlar daha başlangıç dostum. hereyi o kadar ozlemişimki....

dr elektro dedi ki...

insanların hayatlarında bir iki noktada metabolizma hızlarının değiştigine inanıyorum. 30-35 arası birde 43-48 arası. etrafıma bakınca insanların genellikle bu iki periyodta vucutları ve yuzleri değişiyor. bizde bunların birincisindeyiz. eger kendimizi akışa bırakırsak yaşlanma başlıyacak. iş hayatı rahatlıyor, ekonomi rahatlıyor, cogu kişi ulaşımını ozel araba ile yapıyor, biryerden biryere onceleri otobusle gidip terminallerde çile çekerken şimdi ucak veya araba ile gidiyoruz. çile çekebilme yetenegimiz azalmakta. işi akısına bırakırsak vucut yeni düzene alışıyor bazı ozelliklerimizi kaybediyoruz. bu nedenle gerekirse daha uzun ısınma soguma vs yapıp zorlamaya devam etmelisin. boynuna gelince altta yatan bir disk hernisi yani boyun fıtıgı olabilir. bir ftr doktoruna başvurup veya beyin cerrahına boyun mrg çektirmeni oneririm... sonucunu benlede paylaşabilirsin.

onkaplan dedi ki...

o zaman antalya haberlerini bekliyoruz... gercekten sert bir hazirlik donemi yaptin, faydasini da gorecegine inaniyorum doktor..

kerem dedi ki...

Eyvallah abi, tespitler guzel ve yerinde. Ilk dagcilik yillarinda performansin 30-31 yaslarinda zirve yaptigi ile ilgili birseyler okumustum, o zaman ne kadar da uzak geliyordu o yaslar! Kesinlikle sizlanmak, yakinmak degil, ama farkinda olmak benimkisi biraz. Yoksa, Kaplan kardes daha iyi bilir, her etkinlik sonrasi dagciligi biraksak da bu is bizim icimize isledi artik, onsuz hayat tahayyul etmek zor.

Boyun meselesinde, bende bayagi bir durus bozuklugu var, sanirim ondan kaynaklaniyor. Internetten arastirdim, spor sitelerinde "winged scapula" ve "frontal neck" diye tanimladiklari duruslara cok uyuyorum. Sabahlari elastik bandajla ve serbest bazi egzersizler yapiyorum guclendirmek icin ama sanirim pek kesmiyor. Kesinlikle doktora gitmem lazim, haklisin.

dr elektro dedi ki...

frontal neck nedir bilmiyorum ama winged skapula yani kanat skapula oldugunu zannetmem. zira orada bir sinir hasarı mevcut. fakat olasılıkla pectoralis minor gerginliği veya kısalıgı olabilir. protracted sholder konusuna bakabilirsin. rhomboidlerde guclendirme, poctoralis minorde germe ve esnetme çalışmaları yaparsan fayda gorecegine eminim ama tabi seni gormeden tam bilemem..