16 Ocak 2011 Pazar

dr 16 ocak-interval

esasen 27 aralıkta duvarımı bitirip tırmanış antremanı yapmaya başlamadan once kasım basından beri evde gecen senede bir sıklus yaptıgım agırlık antremanlarımı yapmaktaydım. bunlar interval ve tabata dan oluşmaktaydı. intervali tabatadan daha hafif kilolar ile çalışmaktaydım ama farklı bir sistem kullanıyordum. çok çok az dinlenme ile hafif kilolar ile.
neyse son iki gun başka başka işler nedeni ile duvara gidemedigimden uzunca bir suredir ihmal ettigim ev antremanlarına geri dondum. iyi ki de donmusum ne sert bir kayaya çarptıgımı belkide anlıyamıyacaktım.
tam zorlanma şiddettini kestiremedigim için eskiden kullanıdıgım interval ve tabata kilolarının arasında bir kiloyu sectım. dun zaten 60 saniye tuutş 60 saniye dinlenmeyi yarılayamamıştım bile. bugun duvardaki yaptıgım intervalin benzerini yaptım
30 saniye tutuş(T) 60 saniye dinlenme(D)
45 sn T 60 sn D
60 sn T 60 sn D
45 sn T 60 sn D ( bu sette 90 sn tutman gerekiyordu ancak yarısını yapabildim)
45 sn T 60 sn D (bu sette 60 sn tutmam gerekiyordu ancak 45 sn tuttum)
30 sn T 60 sn D (bu sette 45 sn tutmam gerekiyordu ancak 30 sn tutabildim)
30 sn T 60 sn D
30 sn T
işin ilginc noktası duvardaki interval çalışmasında olan hafif bir yanma ile başlıyan koldaki yorulmanın bunda olmayışı. bunda direkt aci ile başlıyor ve kısa sürede tepe noktasına ulaşıyor. sanırım laktat eşigini çok hızla aşıyor. yada henuz bilmediğim başka bir sey oluyor. belkide biraz daha dayanabilirim ancak bu acının bir an once bitmesini isteyerek bırakıyorum. aslında hata ediyorum. laktat eşiğini geliştiren şey zaten bu nokta. yuksek devire çıkınca gaz kesen arabalar gibiyim neredeyse. oysaki kırmızı cizgileri zorlamak gerek buda zihin meselesi..

bundan sonra mutlaka repertuarıma bu antremanıda eklemeye karar verdim.

ikinci round
yatmadan once su meseleyi bir kere daha deneyeyim dedim. sonuç yine aynı. ustelik 6 kg daha hafif bir kilo ile.
30 sn T 60 sn D
45 sn T 60 sn D
60 sn T 60 sn D
60 sn T 60 sn D ( artı 15 saniye :) )
50 sn T 60 sn D ( artı 5 saniye :) )
35 sn T 60 sn D (artı 5 saniye :) )
30 saniye tutuş

kiloyu düşünce biraz da olsa ilerleme mevcut. gerçek bir iki hafta sonra belli olur.

5 yorum:

onkaplan dedi ki...

ağırlığının yüzde kaçıyla denedin abi bunu?

bu interval olayını 1-2 aya ben de programa dahil edicem sanırım, etmemek hata olur..

dr elektro dedi ki...

ilk önce agırlıgımın %100 nun hemen uzeri sonra % 90 ı ile denedim.

dr elektro dedi ki...

ilk önce agırlıgımın %100 nun hemen uzeri sonra % 90 ı ile denedim.

dr elektro dedi ki...

unutmadan ugurum hele bir sonuçlarını gorelim sen başlıyacaksan ondan sonra başla. pirince giderken bulgurdan olmayasın..

onkaplan dedi ki...

abi %100 u okuyunca beni bir ter basti acikcasi, soyle bir yutkundum, kravati filan gevsettim...