19 Ocak 2011 Çarşamba

18 ocak maksimal 1 (uea)

Başlığa parantez içinde adımın başharflerini ekledim; çünkü okuyanlar dr. elektroyla benim yazdıklarımı karıştırıyorlar anladığım kadarıyla. dün eski şerbetli alpinistlerden kerem efendiyle antrenman yaparken "o kadar antrenmanı bir günde nasıl yapıyorsun" filan dedi orda düştü jeton, ama bozmadım; "yaa işte sığdırıyorum bir şekilde, bünye kaldırıyor" dedim. doktorum, sen de (dr) diye başlığa eklersen sonrasında da arşiv tararken kolaylık olur, ne dersin?

neyse 18 ocak idmanımızla maksimal kuvvet çalışmasına başladık. bolderevi çetesini organize ettim; hep beraber bu yola girdik inşallah başımız dik çıkacağız. dün firariler vardı ama 5 kişi de (ben, erkin, emre, kerem, kemal) iyi bir sayı. doktorla ortak dostumuz conan fatih işleri sebebiyle gelemedi; işte hazır yokken fatihin kuvvete yaklaşırız belki bu arada...

yaptığımız antrenmanı vaktiyle arif mithat'la beraber çalışmış ve o dönem de gerçekten inanılmaz güçlenmiştim. gene aynı prensipleri uyguladım; 6 hafta kadar kesintisiz sürdürmeyi planlıyorum.

6 temel tutuş belirledim: cep, slop, crimp, pinch, gaston, 2 parmak. herbirinde (ağırlıkla) 6-7 sn kollar hafif kırık bir şekilde kitlenme. bunun 2 dk. dinlenme ile her tutuş için 3 set yaptık. diğer tutuşa geçmeden önce 5 dk dinlendik. bu süreler hakkındaki yorumlarını bekliyorum doktor; acaba set arası süreleri azaltmalı mı? 1 dk daha mı doğru olur?

burdaki kritik şey doğru ağırlığı bulmaktı; yani her tutuşta 7 sn.nin maksimum süre olması gerekiyordu; o yüzden önce bir test sürüşü yaptık; kaç kiloyla kaç sn. durabiliyoruz diye. kol kırıklığının kaybettiğimiz anı temel aldık; yani aslında bu aşağıdaki  sürelerden daha uzun süreler asılı kalabiliyoruz, bunlar gardın ilk düştüğü noktalar. bir sıkıntımız da elimizde yeterli ağırlığın olmaması, 5 lt.lik petler ve yangın söndürme tüpü filan kullandık; umarım yakın zamanda bu sorunu çözüp daha doğru ağırlıklarla çalışacağız. su şişeleriyle belli bir ağırlığı geçemiyoruz çünkü çantaya sığmıyor.

benim test sürüşünde süre ve ağırlıklar şöyle:

cep: 26 kg. 33 sn.(kassam biraz daha dururdum sanırım)
slop: 26 kg. 31 sn
pinch: 17.5 kg 10 sn
crimp: 20 kg. 20+ sn
gaston: 21 kg 6 sn
2 parmak: 21 kg 20+ sn 

*yangın tüpünü 10 kg aldım,
*yanlış hatırladığım ağırlıklar olabilir notlara bakıp sonradan düzelticem
*20+: bazı tutamaklarda 20.sn den uzun durabilecek olmama rağmen 20 de bıraktık ona göre ağırlık optimizasyonu yaptık.  

sonuçlar:
*bazı tutuşlarda (slop özellikle) genel olarak beklediğimizden iyi çıktık; sebebi yıllar evvel krimp tutamaklarla sakatlana sakatlana açık tutmayı öğrenmiş olmamız olabilir mi?
*gastonda inanılmaz derecede zayıfız! bu kadarını beklemiyordum, sapır sapır döküldü herkes gaston setinde
*crimp tutuşta kerem ve ben diğerlerine göre çok rahattık, bunun sebebi de sanırım gene yıllarca bizim odtü duvarında yaptığımız "crimping death" antrenmanları... ama bedelini de ödedik tabi zamanında

2 yorum:

kerem dedi ki...

Kaplan kardes, aslinda alt tarafta yaziyormus antremani kimin yaptigi, bizim essekligimiz. Yine de haftalik volum saglam, helal Doktor'a ve sana. Feyz aliyoruz.

dr elektro dedi ki...

valla ugurcugum maksimal kuvveti geliştirmek için en iyi antremanlardan birisini yapmışsınız. hatırlarsan bunu bizde yapmıştık. bende bu calışmanın epey ekmegini yedim. salon yarışmlarında dereceye girmemmi sagladı desem?
yalnız bu teknik olarak bakacak olursak fosfat sistemine yonelik bir antreman . amacı kısa sureli güç rezervini arttırmak. iki şekilşde yapılabilir.
maksimal yuklenme ile 6-10 saniye 3-5 dakika dinlenme ile setler
submaksimal yuklenme ile 20-30 dsaniye 3-5 dakika dinlenme ile setler.
6 tuutş şeklşinde 3 er kereden 5 dakika dinlenmeler 90 dakika eder. bir kişide 5 kişide aynı surede bitirir. dinlenme surelerini uzatmazsanız iş kuvvette devamlılıga girer.
3 saniyeden az duruyorsanız kiloyu düşürün.
5 lik su şişelerine kum doldurmak iyi bir fikir. bolder yeirnde zulada kalabilir. hadi goreyim sizi.
bu arada kerem kardeş eyvallah...