1 Mayıs 2013 Çarşamba

30 nisan pulley hasarı ve kuvvet antremanı

10 gun önce yapılan TDF secmelerinde yarı finalde sol el işaret parmagımı sakatlamıştım. bugun MR çektirdim. Ne yazık ki , A2 ,A4 pulleylerin hepsi yırtılmış. tam emin olamasamda C1 ve C2 bağlarıda öyle.  sistemli antrmean yapan benim gibi birisi için moral bozuklugu olmaması mmkün değil ancak her seye ragmen bugun o parmagımı kullanmadan bolder antremanımı aksatmadım. şimdilik 3 parmak da idare edebiliyorum. ancak ozellikel krimp tutuşları yapamıyorum zira elin anatomisine uygun değil.


Bu A2 pulley spor tırmanıcılara özgu bir hasar tendonumuzu yerinde tutan en kalın bant ve en kuvvetlisi. en fonkisyoneli. diğerri onun yanında önemsiz kalıyor. normalde tendonun kemige bitişik yakın seyretmesi gerekiyor aradaki mesafe en fazla 1 mm olmalı. eger aktif hareket ile 3 mm ve uzeri mesafe var ise bu pulleyin yani makaranın tam yırtılması lehine yorumlanmakta. Ne yazık ki bende istirahatte bile 4 mm . aktif harekt sıraısnda bu mesafe daha da artmakta. bu işin sonu ne olur bilemiyorum ancak hayat öngöremedigimiz problemlerle dolu. bu hayatın içinde , dogasında var. muhim olan işin ucunu bırakmamak. işte buda benim parmak MR görüntüm.
filmde görüldügü gibi tendon kemikten bariz bir şeklde ayrılmış ve tendon altı planları ve diger yumşak dokular inflame efuzyon ile dolu. bu parmak ile diger 3 rotadan bonus alabilmekde bir başarı.  şimdi gelelim kısa ve uzun dönemde beni nelerin bekledigine .  bir sporcu hemde hekim olmanın avantajı kendi tedavim için kimseye ihtiyac duymamam.  ilk aşamada duzenli olarak antiinflamtuar ilaç kullanıp dokudaki inflamasyon oranını azaltmak gerekiyor. zira bir noktadan sonra inflamasyon tedaviyi engellemekte. şimdilik bu parmagı kullanmadan antreman yapmaya devam diyorum. çünki onu kullanmadan da tırmanabiliyorum. 3 parmak ile ekip ile birlikte rotalar yapabiliyorum.  tabi aramızdaki fark -makas daraldıgı için benzzer şekilde zorlanıyoruz. sanırım 6 hafta kadar sonra yavaş yavaş kullanmaya başlarım. herturlü spor sakatlıgında önerdigim yaklaşım günlük yaşamda agrı ve zorluk olşturmuyorsa yavaş bir şeiklde spora dönmek gerektigidir. eski güç ölçümlerin ve yapabildiklerimi kabaca biliyorum. eski seviyemin % 75 ine gelmişsemde spor spesifik yuklenmeler yapmaya başlayacagım. yani dead hang- kampus board vs vsv . o zaman kadar 3 parmak ile antremana devam. antrman rotalarımızın bir örnegini bugunkü antremanda filme aldık. paylaşım amacı ile linki ekliyorum...


Hiç yorum yok: