2 Nisan 2012 Pazartesi

2 nisan maksimal- yolun yarısında?-


mart ayı guzel geçti. 18 gun antreman yapmısım.bugun haftanın ve nisanın ilk antreman gunu. adı ustunde maksimal çalışma. sürekli ince ayarlar yapmak ve yukleme dozunu değiştirmek gerekiyor. Bu esnada supramaksimal veya submaksimal yuklemeler de olabiliyor. yani arkadaşlar kişisel gelişim için özellikle güç ve kuvvet gelişimi için elinizde ne varsa ortaya koymalı ve limitlerinizi zorlamanız gerekiyor. diger sporlarda çokça yapılan bu yükleme şiddeti her nedense spor tırmanış antremanı yapılırken ihmal ediliyor. bu sadece gelişmenin bir yönu.teknik taktik vs. mental...
benim gibi 30 lu yılların ortasına gelmişseniz önünüzde çok da bir süre kalmamış denebilir. yapabilecegimin en iyisini yapmak sonrasında ise bu seviyeyi korumaya çalışmak.
bugunun antremanlrı kısaca gecen haftanın benzeri idi.
1- izole parmak egzersizi
2- agırlıkla dead hang
3-tek kol statik duruşlar. ( çeşitli tutamaklarda)(18 mm, 16mm, 15 ise olmadı)
4- 6mm de duruş ( 4 mm de denedim ancak keskin kenar parmak uçlarımı kesti dielim)
5- kalın çıtalarda 1-4-2 (3 erli gruplarla 3 set)
6- 1-4(touch)-2 ( yani sadece dokunuş)(3 erli gruplarla 3 set)
7- 1-5(touch)-2 (3 erli gruplarla 3 set)
8- ince cıtalarda 1-4-2
9- orta çıtalarda 1-3-2-5-4-3-2
calışmanın videosu..
http://vimeo.com/39654658

2 yorum:

Adsız dedi ki...

abi neden hiç açık tutuş çalışmıyorsun?
merak ettim
erkan

dr elektro dedi ki...

güzel soru.
1- maksimal yuklenmede dead hang örnegin acık tutuş kolay bozuluyor. maksmimum gucu veremiyorsun. örnegn ince cıtalarda açık tutuşta tek el kalabilmek şimdilik başlı başına problem benim için.
2- ara sıra bolderda ve kampuste kısmı olarak çalışıyorum ve genel olarak acık tutuşlarda pek sıkıntı çekmiyorum.
3- iki tip tutuşla çalışmak antreman suresini ikiye uzatıyor. eksikligi ön plana cıkarsa o zaman buna vakit ayırırım diye düşünüyorum. gelecek zaman planları arasında -ki tek parmak kampus yapmak istiyorsam - muhakkak yer vermem gerektigini biliyorum. ama şimdilik bu halimden de memnunum.
sevgilerimle..