4 Kasım 2011 Cuma

Sahaya Dönüş

Artroskopi sonrası ufak ufak antrenmanlara başladım, tabi az tırmanış ve daha çok fingerboard veya campus tarzı dize çok yük vermeyecek çalışmalar. Gerçi dizim de epey toparlandı ama yine de aceleye getirmek istemiyorum.

Önce bir durum değerlendirmesi yapalım: zaten diz sakatlığının nüksettiği temmuz sonundan beri git-gelli bir antrenman ve tırmanış periyoduna girmiştim; bir kaç kez karakayaya sağlam gidip tekrar sakatlanıp döndüm filan... Dolayısıyla sene başında hedeflediğim form durumunun çok ço kuzağında kaldım. Güç açısından pek de sorun yoktu ama bilhassa güçte dayanıklılık ve dayanıklılık gibi antrenmandan çabuk etkilenen ve çabuk kaybedilen alanlarda baya zayıflamıştım, ki bunu Kazıklı'da baya hissetmiştim zaten.

Sonra artroskopi sonrası verdiğim arayı - ki aslında baya barfiks çektim o arada ama- biraz da mecburiyetten erkene alınmış bir yıllık dinlenme olarak görmeye karar verdim... Normalde aralık ayında yapıcaktım bunu ama şartlar buna zorlamış oldu.

Şu anki duruma bakarsak, en çok dayanıklılık kaybolmuş... duvarda 5 dakka basit yan geçiş yapınca bile kollarım şişiyor. Ama daha henüz doğru dürüst tırmanamıyorken, hali hazırda kış da geliyorken dayanıklılık çalışmanın bana ne faydası olur bilemiyorum. Yine de haftada 1-2 gün sırf dayanıklılık için kolay rotalarda tırmanmak iyi olabilir, en azından kendine güven gelir; maç kondisyonu hesabı...

Neyse; 2 haftadır filan complex training denen şeyi yapmaya çalışıyorm. Bunu tercih etme nedenim, hem izometrik hem pylometric birarada çalışıp iki alanda da daha hızlı gelişmek (tabi bu kitaplarda yazan), hem de ağır bir antrenman olduğundan haftalık antrenman sayısının az olması dolayısıyla vakitten kazanç.

2 haftada toplam 3 antrenman yaptım, genelde şu şekilde yapıyorum:

- duvarda ısınma (10-15 dakika)
- campus çıtalarında 2 parmak kombinasyonlarıyla 5 -6 sn.lik asılma (bir kaç set)
- campus

antrenman bittiğinde ğek bir şey hissedilmiyor, hatta daha da yapabilirim gibi geliyor ama ertesi günler acısı çıkıyor. Bir kaç gün kollarda ağırlıkla dolaşıyorum. Etkilerini test edemedim tabi, yani güç kazanımı ne kadar bilemiyorum.

Bu arada evde yatarken domuz gibi yiyip içtiğim için biraz gürbüzleştim, bu da başka bir sorun. İşim kötüsü daha bir 3-4 hafta koşu filan yasak. Hareket olsun diye geceleri sokaklarda dolaşarak kilo vermeye çalışıyorum valla, bakalım ne olacak....
 

1 yorum:

dr elektro dedi ki...

sadece sabır sabır sabır. ve sabır. devam et bakalım ugurum. 6 hafta sonrası 6 hafta maksimal ve bir 6 hafta kuvvette devamlılık denemeye ne dersin. bu arada tek kol çalışmalarım yavaş da olsa ilerliyor. sene bitmeden tek parmak barfiks çekebilmek istiyorum...