28 Kasım 2011 Pazartesi

28 kasım kuvvette devamlılık

bugun erdem kardeş ile kuvvette devamlılık çalıştık . ben 21 hamle o 13 hamleden oluşan 20 set. ortalama 1.30 saniye den. süreye dayalı tırmanınca bir şekile geçiştirmek olası ancak hamleye baglı çalışmada bu daha zor. sonuçta 20 set bitirdik ama bu sefer çok da iyi geçmedi. antreman kalitesine kırık not verdim. hamleler yakın aralıklı oldu. sanırım yorgunluktan...

hucresel bazda adaptasyondan bhsetmek için benzer uyarının gen ekspresyonun saglanabilmesi için uzun sure verilmesi gerekiyor. buda en erken 21 gun diyebiliiriz. yani 3 hafta. bu surenin sonunda ilgili molekulun yapımı artmakta. mesela laktat dehirogenaz. yani laktik asidi karacigerde parçalayan enzim. iş bununla kalsa basit olur. kılcal ag oluşumu, mitokondri adaptasyonu, asidoza yanıt olarak diger adaptasyonlar. belkide yıllar içierisinde gelişiyor. buda gayet akla yatkın zira pek çok diger sporun aksine kaya tırmaışında kişi 40 lı yaşlarına ragmen progres gosterebilir. kısaca kuvvette devamlılık için kollarda asidoz oluturup bunu 21 gunden fazla sure antremana dokmek gerekiyor. benim için bu ayın sonunda sure dolmakta.. tabi bir o kadar daha uzerine eklnirse maksimal kuvvette nbir miktar ödun verilme pahasına da olsa kuvvette devamlılık dahada gelişecektir.

biz dalgalı bir siklus surduruyoruz. yani bir birimde daha sert ancak uzun dinlenmeli seriler var iken digerinde daha uzun set ancak kısa dinlenme oluyor. buda kuvvette devamlılıgın değişi zonlarını geliştirmeye yönelik bir çalışma prensipi. tabiki henuz teoride... fakat temel prensip olan dinlenme surelerinde eksik dinlenme yani 1-3 dakika arası dinlenmeyi hep gözetiyoruz.

kuvvette devamlılık deyince son olarak eklemek istedigim 2011 de ramon pablo nun performansı bunca yıldan sonra hala beni şaşırtabilen şeylerde nbirisi. gerçekten nasıl çalıştıgını ögrenmek isterdim. sonucta ona yonelik bir antreman yaptıgı kesin. kabaca neler yaptıgını kesitiriyorum ancak şaşırmama engel değil. güzel bir videosunun linkini paylaşıyorum. 4. dakika cıvarında yaptıgı once değişik engramdan sonra kaç hamle daha gittigi kesinlikle dikkate deger. iyi seyirler...
http://www.youtube.com/watch?v=aeTLv9fh6OQ

Hiç yorum yok: