24 Ocak 2012 Salı

24 ocak HIIT

bugun ugurun 4x4 une benzer bir seri oluşturdum ancak 3 rota (yaklasık 18-20 hamle) süre 70 saniye vs sürdü. 13 set yaptım. dinlenme 60 65 saniye civarı. ısınma ile birlikte toplamda 30 dakikamı aldı. nefes nefese bitirdim ve son setin sonunda kal hızım 164 e cıkmıştı. ilginç bir zon olarak degerlendiriyorum. hem nabzı bu kadar yukseltip hemde kollarımı bu denli yorabilmesi nedeni ile HIIT olarak yorumladım. sanırım şans eseri benim için laktat esiginde bir antreman yogunlugu saglayabildim. bunun üzerinden devam etmek lazım
(yani laktik asit toleransını geliştirebilmek iççin kişiye ve o zamnki okndusyonuna uygun olan bir yogunluk şiddetini bulabilmek lazım. kalp hızımı 150 nın uzerine kadar yukseltebilmesi benim için yogunluklu ve zorlayıcı oldugunu gosterir diger yandan 30 dakika boyunca yada 13 set boyunca yukleme yapabilmem ise dayanıklılık sınırımda oldugunu gosterir daha zor veya daha uzun sureli yukleme veya dah aeksik dinlenme ile yapsaydım 13 seti bulamadan bitecektim. işte bu zon kişinin yorgunluga ragmen iş yapabilme yetenegini en çok geliştiren zon olarak laktat thersold training kitabında belirtilmekte ve maraton ve bisikletçiler için yukleme şiddettini soylemekte. dagcılık ve dah aspesifik kaya tırmanışı için boyle bir antremanının işe yaradıgını gosteren bir çalışma yok. bu benim sadece hipotezim. işe yarayıp yaramadıgını 2-3 ay sonra görecegiz. egerki şimdiye kadarki maksimal derecemi ilerletebilirsem ve projeleri bitirebilirsem o zaman bunu okuyarak harcadıgınız vakit başa geçmemiş demektir.

Hiç yorum yok: