30 Mart 2011 Çarşamba

Vertigo mu? Yanlışın var doktor bende yükseklik korkusu olmaz!

Daha önce muhtelif sakatlıklar sebebiyle antrenmanlardan uzak kalmıştım ama bu sefer bambaşka bi boyuta taşıdık işi. 10 gün kadar önce iç kulak kaynaklı "pozisyonel vertigo" diye zalım bir hastalık yaşadım. Sebebi belli değil. Denge menge alt üst oldu, başdönmesi-kusma filan... Olay da iç kulaktaki bir takım kristallerin yer değiştirmesi miymiş neymiş. Doktor 1 hafta 10 gün ani hareketlerden uzak dur dedi. Zaten farkettim ki istesem de ani hareket edemiyorum, başım dönmeye başlıyor zira. Tabi doktor vertigo diyince yanlış anladık. Ben vertigo'yu yükseklik korkusu sanıyordum zira (alfred hitchcock sağolsun). Meğer o başdönmesi filan olayına deniyormuş. Baş dönmesi deyip de geçmeyin ha, eşekten düşmüşe çeviriyor adamı. Bir süre sonra da kusmaya başlıyorsun; ben şahsen hastanenin tuvaletinde, acildeki doktorun odasında ve tomografi merkezinde epey bir kusmuk şov yaptım. Arada bir de tomografi çekildik radyasyonu yedik kafaya. Neyse beyin temizmiş... 

Neyse bu aralar iyiyim, geçti gibi. Kristaller geri döndü herhalde zaar.

Yalnız işin kötüsü bu hastalık tekrarlayabiliyormuş. belki 3 yılda, belki 5 yılda belki de hiç olmuyor ama öyle bi ihtimal varmış. Benim merak ettiğim mesele de acaba tırmanış, antrenman filan gibi şeyler bu tekrarlamayı tetikler mi; yani yaptığımız spor da insan sporu değil ki, düşmesi var kalkması var.

Neyse, allahtan korktuğum gibi değilmiş, spor hayatımıza devam edebiliyormuşuz. Yani tırmanarak tekrar yakalanma riskini artırma gibi bir durum yokmuş. Artık ileride tekrarlarsa da umarım duvarda muvarda tekrarlamaz.

Bundan sonra abdestle namazla girecem rotalara artık...

1 yorum:

özgür avukat dedi ki...

gecmis olsun, ugurum. dev nazar boncugunu tirmanirken omuzunun arkasina ilistirmeyi unutma...